Σύντομες κουήρ σημειώσεις για την ταινία Keep the Lights On του Ira Sachs.
Μια ημιαυτοβιογραφική ταινία από τον Αμερικανό γκέι σκηνοθέτη Ira Sachs, κι ένα ρομάντσο που είναι αρκετά συνηθισμένο -και αρκετά αταίριαστο. Κάτι σαν το The Way We Were (1973), μόνο που στην θέση του αδιάφορου πολιτικά Redford έχεις τον αδιάφορο για τα πάντα (πλην κοκαϊνης) Paul (Zachary Booth). Και στην θέση της ενεργούς και ακτιβίστριας Streisand έχεις τον Δανό κινηματογραφιστή Erik (Thure Lindhardt).
Οι δύο, που κατοικούν στο Manhattan, θα γνωριστούν σε μια τηλεφωνική ερωτική γραμμή γνωριμιών (κάτι που πλέον φαίνεται απαρχαιωμένο με τον αριθμό των αντίστοιχων εφαρμογών σήμερα). Η πορεία της σχέσης τους θα έχει τα πάνω και τα κάτω (κυρίως τα κάτω). Ωστόσο, εκεί που πετυχαίνει ο Ira Sachs (που επεκτείνει το χρόνο σε αρκετά μεγάλο διάστημα χρόνων) είναι να κρατά το ενδιαφέρον αμείωτο -ίσως γιατί και οι δύο είναι αρκετά εύθραυστοι και οικείοι. Ο Erik θέλει να αγαπηθεί αλλά είναι αρκετά προσκολλητικός σε σημείο που να τεστάρει τις αντοχές του Paul. Ενώ ο Paul θα προτιμούσε μια συνεχή παρτίδα σεξ και casual συντροφιάς -χωρίς όμως να απορρίπτει την συναισθηματική οικειότητα.
Άλυτα ερωτήματα για όλες τις ανθρώπινες σχέσεις που δίνουν χώρο σε μια ταινία αρκετά δυνατή (και σε μερικά σημεία και τραγική). Στις λεπτομέρειες της ταινίας, ο κινηματογραφιστής Erik κερδίζει το περίφημο Teddy Award για καλύτερη κουήρ ταινία ντοκιμαντέρ στο φεστιβάλ Βερολίνου. Το Keep their Lights On στην πραγματική του καριέρα κέρδισε το αντίστοιχο βραβείο (για μυθοπολασία) στο ίδιο φεστιβάλ.
Με μια ονειρική διεύθυνση φωτογραφίας δωματίου από τον Θύμιο Μπακατάκη (τον συνεργάτη του Λάνθιμου), που εδώ διαλέγει αρκετά θερμή παλέτα στους εσωτερικούς χώρους, και αντίστοιχα αυξάνει και την συναισθηματική συμμετοχή.